1 Mayıs 2014 Perşembe

GALETA UNLU TATLI

Galeta Unlu Tatlı
Malzemeler :
4 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker(yarım bardakta olur)
1 su bardağı +2 yemek kaşığı tepeleme galeta unu(ben bayat ekmekleri küçük parçalara bölüp kurutuyorum rondodan geçirip un haline getiriyorum yani ev usulü galeta unumu kullandım)
1 su bardağa yakın dövülmüş ceviz içi
3/4 su bardağı sıvıyağ
1 paket +bir çimdik kabartma tozu
Şerbeti İçin :
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı su
Kreması İçin :
1 litre süt
1 çay bardağı un
1 çay bardağı nişasta
2 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı toz krem şanti
Hazırlanışı :
İlk önce şerbet için su ve şekeri tencere koyup koyu olmayan şurup hazırlayalım. Koyu olmaması için şerbet kaynamaya başladıktan 7-8 dk sonra ocağı kapatalım ve soğumaya bırakalım.
Tatlımızın hamuru için yumurta ve şekeri köpürene dek iyice çırpalım, yağı ilave edip çok az daha çırpalım kalan malzemeleride ilave edip hamuru hazırlayıp yağlayalım ve dikdörtgen bir borcama dökşp ısıtılmış fırında pişirelim.
5-10 dk sonra Tatlıyı fırından alıp şurubu kaşık kaşık tatlının üzerine gezdirelim.
Krema için Un,nişasta ve şekeri kuru olarak tencerede karıştırıp sütü ilave edip sürekli karıştırarak pişirelim.
10-15 dakika sonra toz şantiyi muhallebinin içine koyup mikserle güzelce çırpalım. Kremayı bekletirken sık sık karıştırın ki kabuk tutmasın akıcı kıvamda olsun…Kremayı tatlının üzerine yayıp dolapta 4-5 saat dinlendirdim. Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder